Czego jeszcze nie wiesz o klimatyzacji - wyposażenie domu

klimatyzacja gdańsk

Przygotowanie planów klimatyzacji bloków mieszkalnych

Klimatyzacja potrzebna jest nie tylko w domach, ale również w blokach mieszkalnych. Trzeba przyznać, że zwłaszcza bloki mieszkalne powinny posiadać naprawdę dobre klimatyzacje. Tylko wówczas wszystkie osoby mie

Czego jeszcze nie wiesz o klimatyzacji - wyposażenie domu klimatyzacja gdańsk
szkające w poszczególnych pokojach będą w pełni zadowolone z posiadanego przez siebie standardu. Dlatego montażem klimatyzacji w bloku mieszkalnym zazwyczaj zajmują się osoby odpowiedzialne za samo postawienie konkretnego budynku. One najpierw wykonują plan takiej klimatyzacji, a następnie dokonują jej montażu. Można także korzystać z ich pomocy w razie jakichś problemów z funkcjonowaniem klimatyzacji. Obsługa serwisowa klimatyzacji znajdującej się w bloku zwykle prowadzona jest we współpracy z administracją osiedla.


Fachowe fora klimatyzacyjne

Osoby poszukujące jakichś informacji na temat nowoczesnych urządzeń klimatyzacyjnych mogą korzystać z Internetu. W sieci znaleźć można bowiem branżowe portale klimatyzacyjne, a na nich podstawowe informacje na temat zasad działania domowych systemów klimatyzacyjnych. Natomiast korzystając z for internetowych będzie można zadać wiele pytań innym osobom, które korzystają nie tylko z domowej, ale również z samochodowej klimatyzacji montowanej we wszelkiego rodzaju pojazdach samochodowych i dostawczych. Warto również odwiedzać profesjonalne strony internetowe oferujące sprzedaż i montaż różnych systemów klimatyzacyjnych. Dzięki temu będzie można zamówić wykonanie usługi klimatyzacyjnej. Podobnie jest w przypadku profesjonalnych serwisów.


Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja